Leta i den här bloggen

måndag 8 augusti 2016

Veckans Skiss Sommarutmaning #1

Självklart ville jag också hoppa på sommarutmaning nr 1 för Veckans Skiss, och den har jag klurat länge på. Eftersom musiken upptagit större delen av hela mitt liv passade det så jättebra att göra en LO av den skiss som innehöll notrader bland annat, och eftersom vi skulle inspireras av en egen vald sommarsång så ville jag välja foton där vi i familjen spelar tillsammans i sommarstugan. Efter mycket letande i mina gamla album hittade jag ett par foton.

Skissen ser ut så här, och den sång jag förknippar mest med sommaren är "Den blomstertid nu kommer...". 


Alla minnen som dyker upp när jag hör sången, har jag dokumenterat ned, så därför blev det mycket text på denna LO. 



Skissen har jag tolkat så här:  
Jag placerade notraden (tejp) längst ned. De stora not-symbolerna på skissen har blivit stora blommor och en härligt gul rosett som jag vann från Veckans skiss. 
Chevron-pilarna har jag använt sparsamt men valde de jag har i trä (jag associerar trä med vår stuga).


Här är själva sången: Den blomstertid nu kommer, psalm 199. Den har jag spelat många gånger när jag vikarierat som kantor. 

(Fast den som kan läsa noter ser att det inte är rätt noter på min not-stämpel för själva sången).

Rolig och riktigt klurig utmaning, som tog en månad för mig att tänka ut!





3 kommentarer:

  1. Jättefin LO!!! Man kan verkligen se att du utgått från skissen. Jag tyckte själv att den här var lite klurig. Tack för att du är med och tolkar hos VS.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åhh!! Sommar på hög nivå med den sången :) Super snygg tolkning Gunilla!! Härligt!! Tusen tack för att du hänger med och leker med oss på Veckans Skiss! Kram Anna :)

    SvaraRadera
  3. Tack för era fina kommentarer!

    SvaraRadera