Leta i den här bloggen

torsdag 15 oktober 2015

En liten butik - Oktobers tävling

Jag gillar bingo, så därför nappade jag på tävlingen som "En liten butik har" (se länk):


Jag valde andra lodräta raden: glitter, färgstänk, tårtpapper och turkos.

Passande nog, har en kollega till mig frågat om jag kan göra en skylt till henne där det står "Ingen reklam, tack". Så jag gjorde faktist 2 st som följer denna rad, men tyckte att den här var mer passande eftersom det var mer turkost i den.



Närbild: 


Jag använder ofta gamla OH-blad att stämpla vattenfast färg på. Det blir en så häftig 3-dimensionell effekt och samtidigt ett skydd. (Plus att blir det fel, är det bara att stämpla om på ett annat OH-blad).

Jag har klistrat turkosa pappersbitar, bokblad, och målat lite turkost. Sen har jag använt gesso genom mask och sprutat lite mist. Sist har jag satt på tårtpapper och stänkt mist på det och lite på bakgrunden. Glitter är i form av tejp och bling-bling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar