Leta i den här bloggen

torsdag 26 mars 2015

Allt om scrap utmaning - stämpla på

I "Allt om Scrap" (se länken) ska man stämpla minst 5 stämplingar, jag har räknat till: 9 olika motiv både på utklippen, bakgrunden och på de utstansade blommorna . 

I helgen var jag på en träff och stämplade en massa, bland annat den här LO:n på min svärfar som student. Han var utbildad matematiker och otroligt smart, fick jag uppleva när han levde, så därför har jag plockat in både siffror, ugglor och glödlampa i mina stämplingar. Eftersom han gillade att fotografera har även en kamera fått komma med. Texten i övre högra hörnen ska påminna om att vi ska minnas honom, och texten "you always know" är en sån passande text eftersom han alltid "visste bäst" under våra diskussioner. Av den här kloka mannen har vi fått lära mycket!


Som en extra knorr: Jag har även stämplat på overheadpapper och på de transparanta blommorna stämplade jag text för att symbolisera hans bok-intresse. 

5 kommentarer:

  1. Jättevacker layout och du har satt stämplarna så fint, gillar allihop. Dessa gamla foto är också så vackra, viktiga minnen. Tack för att du tolkar månadsutmaningen hos AlltOmScrap!

    SvaraRadera
  2. Kul att du fått med så många element som speglar din svärfar. Det blir så personligt då. Fin layout! Tack för att du är med och tolkar Allt Om Scraps månadsutmaning! Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
  3. Så läckert det blev med stämpel på overheadpapper. Kul idé! Tack för att du ville vara med oss på AOS och tävla!

    SvaraRadera
  4. Super vacker layout. Älskar gamla bildert. Tack för att du tävlar med oss på AOS

    SvaraRadera